mBank: struktura otwarta na rynek surowców

mBank uruchamia unikalną lokatę strukturyzowaną, która pozwala inwestować na trudno dostępnym dla Klienta indywidualnego rynku towarowym.

Aktywem bazowym lokaty jest indeks surowcowy Commerzbanku CBCI Riskefficient Distributed Global 10% Index, który pozwala zarabiać na wzrostach cen surowców i towarów. Skład indeksu jest zdywersyfikowany w taki sposób, aby umożliwić dostęp do jak największej liczby surowców. 

Strategia lokaty zakłada wzrost wartości indeksu w długim, trzyletnim okresie. Wyniki indeksu CBCI w ciągu ostatnich 12 miesięcy są znacząco lepsze niż stopy zwrotu najważniejszych indeksów giełdowych, oraz indeksu WIG20, co potwierdza, że indeks jest ciekawą inwestycją w okresie dużej niepewności na rynkach finansowych..

Ten produkt stanowi alternatywę wobec dostępnych na rynku lokat strukturyzowanych opartych głównie o koszyki akcji czy kursy walut – mówi Michał Szrajber, odpowiedzialny za wdrożenie produktu w mBanku. Inwestycja w surowce i towary ze względu na ich realną wartość może stanowić dobre zabezpieczenie przed inflacją. Dodatkowo, raport „Agricultural Outlook 2011-2020” opublikowany przez OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) we współpracy z FAO (Ford and Agriculture Organization of the United Nations) sugeruje wzrost cen produktów roślinnych w okresie najbliższych 10 lat. Z punktu widzenia inwestycji jest to bardzo korzystna informacja, ponieważ ta grupa towarów stanowi aż 24% składników indeksu CBCI Riskefficient Distributed Global 10% Index. Warto również zwrócić uwagę na stabilny popyt na surowce przemysłowe, głównie ze strony gospodarek Indii i Chin - dodaje Szrajber.

Zapisy w ramach subskrypcji przyjmowane są do 10 października br., minimalna kwota inwestycji wynosi 1 tys. zł. Lokata objęta jest 100-proc. gwarancją zainwestowanego kapitału. Inwestujący nie ponosi opłaty za jej uruchomienie i zarządzanie.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.